Ser autónom o tenir una empresa pròpia sense oficina pot ser genial durant uns mesos, fins hi tot alguns anys, però arriba un moment en el que t’adones que no funciona. Pots estalviar diners aquest temps i els inverteixes en altres coses, però quan veus que ja no pots separar els límits de la feina dels límits de la teva vida personal, allà es quan apareix el veritable problema.
Això és el que ens va passar a nosaltres i, a més, va venir influït per altres factors. La nostra empresa va nèixer al 2009 i desde llavors hem canviat de casa quatre vegades. Encara que hàgim intentat treballar en un lloc fixe I en un horari, la feina es notava a tot arreu i t’assentaves davant de l’ordinador a la una de la matinada, al sortir de la dutxa, just després de dinar… no ho podiem veure com un lloc diferent ni podiem mantenir un horari, i més per què no només era “l’habitació de l’empresa” també l’haviem d’usar per altres coses perque la cases tampoc éren tan grans.
Actualment tenim una filla i en aquests dos anys les coses han anat a pitjor. La nena per casa, sense entendre per què et tanques en una habitació durant hores, picant la porta, havent d’anar al menjador a treballar perque no estigui sola e intentant “jugar” amb ella mentres contestes e-mails urgents que et venen des dels Estats Units… Quantes vegades hem dit per telèfon: “ho sento, tinc a la meva filla per aquí…”. Aquesta situació era conseqüència d’estrès i ansietat.
El pas de JoWorking ve donada per la necessitat de separar la vida familiar de la vida professional. Volem tenir unes hores al dia per concentrar-nos i treballar amb calma. Ser productius i sentir-te realitzat amb el fas és fundamental. I a la vegada volem dedicar-li a la familia les hores que es mereix, sense parons per contestar e-mails o atendre trucades.
No voliem crear JoWorking només com la nostra oficina, volem que sigui la oficina de tots i per tots, buscant el poder incloir al màxim les necesitats de la societat. Perque en som molts que estem en la mateixa situació. Benvinguts joworkers!